Den här sidan är nyligen utvecklad, vi tar gärna emot synpunkter kring tjänsten.

Vanliga frågor

Karantän för e-post klassat som spam

Du hittar din karantänmapp för mail som fastnat i spamfilter på adressen:
https://webmail.i8t.com/spam

Med karantänmapp menar vi meddelanden som vårt spamfilter klassat som spam och inte levererat till inkorgen. Meddelanden som tidigare hamnade i mappen ”Spam”.

För att komma åt mappen behöver du logga in med hela din epostadress och ditt lösenord (samma som till webbmailen).
Om du har fler epostadresser/alias får du logga in med varje mottagaradress för sig. Spamfiltret vet alltså inte vad som är alias och inte. Det är samma lösenord som till e-postkontot på ett alias.

I karantänen kan du se och släppa igenom meddelanden som fastnat i spamfiltret.
Karantänen raderar meddelanden när meddelandet blivit 14 dagar gammalt.

Skulle du vilja ha ett dagligt meddelande av alla meddelanden i karantän?
Funktionen finns men är avaktiverad eftersom vi tror att den kommer störa.
Har vi tagit fel beslut här vill vi gärna veta det, lägg en kommentar nedan eller skicka oss ett mail.

Steg för steg:

Gå till:

https://webmail.i8t.com/spam

Logga in med din e-postadress mailet är skickat till och lösenord (samma som till ditt konto på webbmailen)

Du ser då de meddelanden som fastnat i karantänen, klicka på ett meddelande för mer info.

Du kan scrolla ner och se meddelandet, sen kan du trycka på Release längst upp för att släppa igenom meddelandet.